Søvn og søvnpolitik

Børn skal sove, når de er trætte, og vi bestræber os derfor på, at vi ikke vækker sovende børn. Det er i søvnen børnenes hjerner udvikles og bearbejder alle de indtryk de får i løbet af en dag. I vil derfor ofte også opleve, at når jeres barn starter i vuggestue, vil dets søvnrytme muligvis ændre sig. Men vi vil altid gerne indgå i dialog omkring jeres barns søvn, da det selvfølgelig skal fungere i vuggestuen såvel som i hjemmet.

Børnene i vuggestuen sover når de er trætte, og hvis man som nyt barn har behov for flere lure i løbet af en dag, sørger vi for det. Vi sætter altid mad til side, til de børn som sover ved frokosttid.

I børnehaven er der ligeledes mulighed for at sove lur ml. 12-13.30 for de børn der har behov for det.

Helleruphøj har i samarbejde med bestyrelsen udarbejdet en søvnpolitik for Helleruphøj. Søvnpolitikken kan læses nedenfor.

Helleruphøjs søvnpolitik

Shape Created with Sketch.